معرفی الگوریتم های Hash برای استفاده در شبکه های بلاکچین مانند Bitcoin و Ethereum

نویسنده:
  • معرفی الگوریتم های Hash برای استفاده در شبکه های بلاکچین مانند Bitcoin و Ethereum

    بلاکچین یک فناوری نوظهور است که به تبادل امن و قابل اعتماد اطلاعات و دارایی ها بین افراد بدون نیاز به واسطه از طریق شبکه های جهانی اینترنت کمک می کند. Bitcoin و Ethereum دوی از اولین و معروفترین پروژه های بلاکچین هستند که بر اساس الگوریتم های Hash عمل می کنند. در این مقاله به معرفی الگوریتم های Hash برای استفاده در این دو پروژه می پردازیم.

    الگوریتم های Hash در Bitcoin:
    Bitcoin از الگوریتم Hashcash استفاده می کند که امنیت و عملکرد قابل قبولی برای پروتکل بلاکچین فراهم می کند. الگوریتم Hashcash بر پایه یک تابع hash بسیار سخت برای محاسبه Proof-of-Work (PoW) عمل می کند. PoW در بیتکوین برای اثبات اینکه یک ماینر واقعی استفاده می شود و از طریق حل یک مسئله ریاضی پیچیده این اثبات را ارائه می دهد. الگوریتم SHA-256 یکی از الگوریتم های Hash اصلی استفاده شده در Bitcoin است که توسط امنیت و اثبات انجام شده بر روی اطلاعات در بلاکچین این ارز ایجاد می شود.

    الگوریتم های Hash در Ethereum:
    Ethereum نیز برای کارکرد خود از الگوریتم Hash استفاده می کند، اما از الگوریتم های متفاوتی نسبت به Bitcoin استفاده می کند. Ethereum از الگوریتم Ethash یا Dagger-Hashimoto استفاده می کند که از ترکیب دو الگوریتم استخراج اطلاعات Dagger و هش کردن با استفاده از تابع Hashimoto تشکیل شده است. Ethash برای اثبات کار Proof-of-Work در Ethereum استفاده می شود و برای جلوگیری از تمرکز قدرت ماینینگ، از الگوریتم هش کردن متغیری استفاده می کند که به ماینران نیاز دارد تا برای هر بلاک جدید محاسبات جدیدی انجام دهند.

    نتیجه گیری:
    الگوریتم های Hash در شبکه های بلاکچین مانند Bitcoin و Ethereum نقش بسیار مهمی در امنیت و عملکرد این شبکه ها دارند. این الگوریتم ها از توابع hash پیچیده برای ایجاد Proof-of-Work و اثبات عملیات استفاده می کنند. الگوریتم های مختلفی در این شبکه ها استفاده می شوند، اما هدف نهایی آنها تضمین امنیت و قابلیت اطمینان در ارسال و ذخیره سازی اطلاعات و دارایی ها در بلاکچین است.

     

     

     

     

    به این مقاله امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای