چگونه می توانید آی پی خود را در سیستم عامل Android بدست آورید؟

نویسنده:
  • چگونه می توانید آی پی خود را در سیستم عامل Android بدست آورید؟

    در سیستم عامل Android، دسترسی به آدرس IP (آی پی) دستگاه شما می تواند در بسیاری از موارد مفید و ضروری باشد، به عنوان مثال برای پیکربندی شبکه، اتصال به راه دور به سیستم های دیگر یا مسائل امنیتی. در این مقاله، ما نحوه بدست آوردن آی پی خود را در سیستم عامل Android توضیح می دهیم.

    روش ۱: استفاده از تنظیمات Wi-Fi

    اگر به یک شبکه Wi-Fi متصل هستید، می توانید آی پی خود را با استفاده از تنظیمات Wi-Fi بدست آورید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

    ۱. وارد قسمت “تنظیمات” (Settings) دستگاه خود شوید.
    ۲. به بخش “اتصالات” (Connections) بروید و بر روی “Wi-Fi” کلیک کنید.
    ۳. لیست شبکه های Wi-Fi را ببینید و بر روی شبکه ای که به آن متصل هستید کلیک کنید.
    ۴. در صفحه جزئیات شبکه Wi-Fi، در قسمت “آدرس IP” (IP address)، آی پی خود را مشاهده خواهید کرد.

    روش ۲: استفاده از دستور “ipconfig” در ترمینال

    اگر به یک شبکه Wi-Fi یا دیگر اتصالات شبکه متصل نیستید، می توانید از دستور “ipconfig” در ترمینال استفاده کنید. این دستور اطلاعات شبکه را نمایش می دهد و آی پی خود را نیز نمایش می دهد. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

    ۱. نرم افزاری که ترمینال (Terminal) را در اختیار شما قرار می دهد، نصب کنید. می توانید از نرم افزار هایی مانند “Termux” یا “Terminal Emulator” استفاده کنید که در فروشگاه Google Play موجود هستند.
    ۲. برنامه ترمینال را باز کنید و دستور “ipconfig” را وارد کنید.
    ۳. پس از اجرای دستور، اطلاعات شبکه شامل آی پی خود را مشاهده خواهید کرد.

    روش ۳: استفاده از برنامه های دستیابی به آی پی

    همچنین، برنامه های متعددی در فروشگاه Google Play وجود دارند که به شما کمک می کنند آی پی خود را به دست آورید. این برنامه ها اغلب به صورت رایگان در دسترس هستند و با یک کلیک، آی پی دستگاه شما را نشان می دهند. برخی از برنامه های محبوب در این زمینه عبارتند از: “IP Tools”، “Network Analyzer” و “Fing”. با جستجو در فروشگاه Google Play، می توانید برنامه های دیگری را نیز پیدا کنید.

    با استفاده از یکی از روش های فوق، شما می توانید به سادگی آی پی خود را در سیستم عامل Android بدست آورید. این اطلاعات می تواند در بسیاری از موارد مفید و ضروری باشد و به شما کمک می کند در پیکربندی شبکه و مسائل امنیتی مربوط به دستگاهتان اقدام کنید.

     

     

     

    به این مقاله امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای